Semínka na klíčení pro zdraví i krásu

.

Klíčení semínek živých rostlin je oprášený fenomenální proces známý již po staletí. Dnes je však podpořen technickým rozvojem, kdy je možné nechat vzejít doslova cokoli, s maximální podporou, např. v nakličovacích miskách. Luštěniny, olejniny a obiloviny vám však vyklíčí i v docela obyčejné PET lahvi.

tráva

Co tímto procesem získáme

Luštěniny jsou považovány za jednu z nejvýživnějších potravin světa. Spolu s obilovinami tvoří komplex esenciálních aminokyselin, které náš organismus není schopen samostatně vyprodukovat, a proto se musí dodávat formou stravy. Jinými slovy, pouhá konzumace např. fazolového guláše s celozrnnou rýží nebo kváskovým celozrnným chlebem plně nahradí masitý oběd. Navíc svému tělu dodáte všechny potřebné živiny v mnohem zdravější formě, než jak je tomu u masitého jídla, především porce červeného masa.

Luštěniny však bývají hůře stravitelné, jestliže je nedokážeme dobře připravit, především dostatečně dlouho máčet a vařit v tlakovém hrnci s vhodným kořením. Celý proces přípravy luštěnin však můžeme zkvalitnit a urychlit právě klíčením. Při tomto procesu se složité sacharidy rozštěpí na jednoduché a to je právě klíčový moment, kdy se výrazně zlepší stravitelnost luštěnin https://www.nakliceno.cz/seminka-na-kliceni/.

.

Semena obsahují značné množství minerálních látek a stopových prvků, jako je hořčík, vápník, železo, zinek, draslík, fosfor, měď, selen a další. Pochopitelně i cenné vitamíny skupiny B, vitamíny E, C A. Vhodné je drobné klíčky ponechat na konci procesu klíčení zhruba 12 hodin na světle, aby se vytvořilo zelené barvivo – chlorofyl.

slunečnice

Začínejte jen postupně

Klíčky jsou velmi vydatnou potravinou, a aby si na ně tělo zvyklo, zařazujte je do jídelníčku postupně. Na počátku je optimální denní konzumace dvou kávových lžiček denně, později můžete postupně přidávat až na necelé dvě polévkové lžíce za den.

Semínka na klíčení pro zdraví i krásu
3 (60%)2
.